Masia d’en Cabanyes – Mas de l’Artís – Pla de les Palmeres

Plàcida passejada fins al Mas de l’Artís i, després, enèrgica pujada al pla de la Casa Alta.

Dades d’interès

• Durada aproximada: 3 h 55 min
  • Dificultat: Mitja
  • Temàtica: Paisatge / Patrimoni

L’inici de l’itinerari és a la Masia d’en Cabanyes, Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes. Se surt en direcció a ponent seguint el camí Ral i el sender GR 92.4. Arribats al camí de Vilanova al Mas de l’Artís es troba el GR 92, que se segueix cap a la dreta per pista i, després, per un camí lateral fins al Mas de l’Artís; passada la masia, el GR es desvia pel Fondo de les Oliveres (PR C-143) i, més amunt, pel Fondo del Teixidor, cap a la dreta. Se surt al camí de Canyelles a Castellet i es continua en direcció a ponent fins al pla de la Casa Alta, on es deixa el GR. Es baixa al Pla de les Palmeres i es torna al Fondo de les Oliveres i al Mas de l’Artís seguint el PR C-143.

Punts d’interès

• Masia d’en Cabanyes

Situada als afores, abans del s. XIX era anomenada Masia d'en Parellada. Els Cabanyes la van adquirir als Parellada l'any 1790 i el 1798 van fer construir la gran casa d'estil neoclàssic on va morir el poeta Manuel de Cabanyes.

La família Cabanyes va cedir-la a l'Ajuntament de ...

La família Cabanyes va cedir-la a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú l'any 1975. Des dels anys 90 és el Consell Comarcal del Garraf qui en té la custòdia i l'ha afavorit amb actuacions de restauració, catalogació i rehabilitació, arribant l'any 2014 a la declaració de Bé Cultural d'Interès Nacional per part de la Generalitat de Catalunya.

Alberga el Centre d'Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes. Ofereix el servei de lloguer de les seves instal·lacions, espai ideal per activitats culturals i lúdiques, així com cerimònies diverses (casaments civils, banquets, trobades...).